De zoekfunctie hier rechtsboven is reuze handig, maak daar aub gebruik van! Inloggen is dan wel vereist!

SNELLE LINKS
* INFO BESTELPAGINA STICHTING SUVER NUVER
* HANDLEIDING "EERSTE GEBRUIK"
* DONATEURSCHAP, BESTELLEN & DONEREN
* NAVRAAG BESTELLING
* HOE DOSEREN
* CONTACT

Gasten kunnen op dit forum enkel lezen! Het ledengedeelte - met ervaringen - is tevens gesloten voor gasten, met een actieve forumregistratie zijn alle opties beschikbaar. Een registratiehandleiding voor het forum is hier te downloaden.

De informatiebrochure van de stichting kunt u hier bekijken.

LET OP AUB! Enkel personen die in Nederland wonen kunnen gebruik maken van de stichting Suver Nuver!

THC en CBD samen

Kunt u geen antwoord vinden op uw vraag betreffende het gebruik van de SN-olie? Stel deze dan hier.
Maak aub per vraag/deelnemer even een aan.
FransHak

THC en CBD samen

Berichtdoor FransHak » 09 jul 2018 20:04

Ik lees in de gebruikshandleiding dat CBD de werking van THC kan overrulen. Hieruit concludeer ik dat CBD en THC lastig te combineren zijn.
Nu gebruik ik ook medicinale cannabis - 4% THC en 8% CBD - die ik mix met wiet uit de coffeeshop voor een betere werking. Doe ik nu iets verkeerds? Ik wil eigenlijk niet van alles wat gebruiken. Zou het niet beter om alleen de wietolie te gebruiken, desnoods de sterkere variant? Ook gebruik ik CBD olie.

Ik heb heftige chronische pijnscheuten en derhalve slaapproblemen, waardoor ik overdag weer vermoeid ben.

RodeLibanon

Re: THC en CBD samen

Berichtdoor RodeLibanon » 16 jul 2018 07:03

Overrulen betekent niet dat het stofje helemaal niet meer werkt. CBD zorgt er voor dat een gebruiker minder last heeft van de negatieve bijwerkingen van THC zoals angst en paranoïde gedachten, wat kan voorkomen bij een hoge dosis THC, als je bijvoorbeeld hele sterke coffeeshop wiet rookt. CBD gaat namelijk de psychoactieve werking van THC tegen. Genoeg interessante artikelen te vinden op Google. Als je zoekt in het Engels vind je er meer.

Hierdoor gaan CBD en THC juist heel goed samen. Als je cannabis zou gebruiken met een laag THC gehalte en een hoog CBD gehalte dan merk je dus de effecten van THC niet en kun je er bijna onmogelijk stoned/high van worden. Maar dat CBD de psychoactieve werking van THC tegen gaat, betekent niet dat de andere (medicinale) effecten van THC ook tegen gehouden worden.

carlajonkman
Contacteer:

Re: THC en CBD samen

Berichtdoor carlajonkman » 17 jul 2018 20:47

Ik lees in de gebruikshandleiding dat CBD de werking van THC kan overrulen. Hieruit concludeer ik dat CBD en THC lastig te combineren zijn.
Nu gebruik ik ook medicinale cannabis - 4% THC en 8% CBD - die ik mix met wiet uit de coffeeshop voor een betere werking. Doe ik nu iets verkeerds? Ik wil eigenlijk niet van alles wat gebruiken. Zou het niet beter om alleen de wietolie te gebruiken, desnoods de sterkere variant? Ook gebruik ik CBD olie.

Ik heb heftige chronische pijnscheuten en derhalve slaapproblemen, waardoor ik overdag weer vermoeid ben.

Waar komt die medicinale cannabis vandaan met deze percentages?

Voor pijnbestrijding werkt de verhoudingen (THC/CBD) 4 : 1 of 3 : 1 over het algemeen het beste.
Kan mij wel voorstellen dat je niet echt voldoende hebt aan die van jouw. Hier overruled de CBD de THC, prima voor bepaalde ziekte beelden (angst enz.) maar niet voor pijn en/of slaap. CBD is een upper, waar je energie van krijgt. Goed voor overdag, maar velen doen geen oog dicht.

"Overrulen" betekend in mijn beleving wel dat je teveel van een bepaalde cannabinoïde gebruikt, en daardoor de werking van de andere andere cannabinoïde aan het ondermijnen bent. Zeker werkt het wel, maar niet optimaal zoals het zou moeten.

Ik zou inderdaad voor de normale varianten gaan, deze hebben een dusdanige verhouding dat de CBD de THC ondersteund. De extra CBD zou ik eerst twee uren later innemen, zodat het niet echt meer invloed heeft op de wietolie of de CBD eens helemaal laten staan.
.
Met vriendelijke groet,
Forumteam stichting Suver Nuver.
***Meiïnoar stean wy tige krêftich!***

Facebook (Med.) Social Club(s) Nederland

Terug naar “ADVIES GEVRAAGD - GEBRUIK SN-OLIE”