De zoekfunctie hier rechtsboven is reuze handig, maak daar aub gebruik van! Inloggen is dan wel vereist!

SNELLE LINKS
* INFO BESTELPAGINA STICHTING SUVER NUVER
* HANDLEIDING "EERSTE GEBRUIK"
* DONATEURSCHAP, BESTELLEN & DONEREN
* NAVRAAG BESTELLING
* HOE DOSEREN
* CONTACT

Gasten kunnen op dit forum enkel lezen! Het ledengedeelte - met ervaringen - is tevens gesloten voor gasten, met een actieve forumregistratie zijn alle opties beschikbaar. Een registratiehandleiding voor het forum is hier te downloaden.

De informatiebrochure van de stichting kunt u hier bekijken.

LET OP AUB! Enkel personen die in Nederland wonen kunnen gebruik maken van de stichting Suver Nuver!

Extreem duizelig van Wiet olie. Help!

Kunt u geen antwoord vinden op uw vraag betreffende het gebruik van de SN-olie? Stel deze dan hier.
Maak aub per vraag/deelnemer even een aan.
wwiesel

Extreem duizelig van Wiet olie. Help!

Berichtdoor wwiesel » 29 sep 2018 23:12

Hallo Iedereen,

Mijn moeder heeft uitzaaiingen van de kanker op haar lever. Daardoor zit ze nu met extreme pijnen in haar buik. Pijn die niet te verdragen is. Ze ligt sinds 4 dagen op bed en komt er alleen uit om naar het toilet/douche te gaan, gelukkig is ze nog bij ons thuis. Eten etc gebeurt op bed.

Doktoren en artsen kunnen niks meer doen behalve het voorschrijven van morfine. Morfine helpt tegen de pijn maar kent een hoop bijwerkingen (angst, extreme misselijkheid, afgevlakte emoties). Daarom hebben we zelf besloten om te proberen de pijn te bestrijden met wiet olie en de morfine te laten staan. Ik hoop uiteraard op genezing... Mocht dat niet lukken dan hoop ik dat haar laatste tijd bij ons zo goed mogelijk is.

We gebruiken nog geen SN producten. Dit willen we wel graag doen, maar er was te weinig tijd. Ik zelf had net een oogst Girl Scout Cookies gebruikt om RSO olie van te maken (eerste wietplant van mij). De soort, GSC zou THC 22% en CBD 0,6% hebben. 60% indica en 40% sativa. Misschien niet de meest ideale wiet voor de olie (te hoog sativa?) maar het is even niet anders.

Doseren is extreem lastig. Ik had het moeten mengen met kokos of olijf olie (RSO olie is super dik). We zijn nu 3 dagen bezig en doseren 3 keer op een dag. Tussendoor geef ik haar nog wat (aangemengde RSO olijf olie 5x verdunt) wanneer de pijn te erg wordt. Geef ik te weinig dan helpt het niet pijnstillend genoeg. Geeft ik iets meer dan werkt het wel pijnstillend (gelukkig) alleen wordt ze extreem duizelig. De duizeligheid is dan bijna net zo erg als de pijn.

Wat kan ik op dit moment doen om de duizeligheid tegen te gaan? Help!

- SN olie bestellen (check, maar lost het probleem voor de komende dagen niet op)
- Ik kan niet te weinig olie geven anders is er te veel pijn

ps ik heb een flesje CBD olie staan (6%).

Groeten, Bob

carlajonkman
Contacteer:

Re: Extreem duizelig van Wiet olie. Help!

Berichtdoor carlajonkman » 30 sep 2018 11:10

Als ik het goed begrijp krijgt ze nu 3x per dag pure wietolie en tussendoor nog in verdunde vorm?

RSO is zo niet te doen, ze kan dan inderdaad niets mee. Het gaat dan heel erg tegenstaan, dat is ook slecht en voedt de kanker in negatieve zin.

Je kunt veel beter de pure vorm minimaal 3 x verdunnen zodat het goed druppelbaar is en de dosis rustig gaan opbouwen. Bij 3 x verdund kun je het zelfde aantal druppels CBD geven.

Misschien is eerst een combi met morfine beter om toch de pijn op te vangen, ga in overleg met haar arts. viewtopic.php?f=188&t=481

Haar bloedsuikerspiegel zal nu extreem laag zijn door de wietolie en/of de bloeddruk keldert nu veel teveel. Beide resulteren in duizeligheid. Haar lichaam kan dit zo duidelijk niet aan, er moet eerst gewenning komen. Dat bereik je alleen door rustig op te bouwen.
viewtopic.php?f=192&t=1381

Hoop dat je verder komt en je moeder zich beter gaat voelen. Veel sterkte!
Met vriendelijke groet,
Forumteam stichting Suver Nuver.
***Meiïnoar stean wy tige krêftich!***

Facebook (Med.) Social Club(s) Nederland

wwiesel

Berichtdoor wwiesel » 30 sep 2018 13:40

Bedankt voor de snelle reactie! Het helpt enorm.

Ik heb ik de kast een sample zakje SN basic olie gevonden (de rest besteld). We zijn hier vanmorgen mee gestart.

8 druppels (pipetje) basis olie. De duizelighijd is al een stuk minder. Wel verlicht het de pijn iets minder dan met de sterke RSO olie. De RSO olie zullen we in iedergeval niet meer onverdunt nemen.

Zou ik na 8 uur de 2e dosis iets verhogen naar 9 a 10 druppels. Of nog even wachten?

Is het zinvol om na ( +/-2uur) het innemen van de SN basic olie nog CBF olie bij tenemen tegen de duizeligheid?

Alvast bedankt.

wwiesel

Berichtdoor wwiesel » 30 sep 2018 20:56

@carlajonkman wat als we inderdaad morfine gaat toevoegen aan de olie om de pijn tegen te gaan? Moeten we dan op de achtergrond door blijven gaan met de olie?

Dus bijvoorbeeld beginnen met 25% doses morfine naast de olie?

De artsen hebben het al voor geschreven we hebben alles al in huis. Ik zal in overleg gaan met onze huisarts voor de mogelijkheden om het te starten. Maar die weet uiteraard 0 van deze vorm van behandelen.

Ik snap dat iedere situatie verschillend is maar zijn er tips of richtlijnen hiervoor? Wanneer de kanker steeds meer pijn gaat doen weet ik niet of we het genoeg kunnen doseren met alleen de olie, ik wil enig zins voorbereid zijn om, hoe jammer ook, toch meer verdovende middelen te gaan geven.

carlajonkman
Contacteer:

Berichtdoor carlajonkman » 01 okt 2018 10:32

.
Ik vermoed dat ze met een kleine dosis morfine erbij nu pijnvrij kan zijn en ook de duizeligheid wegblijft.

Het is de omgekeerde wereld, maar het gaat erom dat zij zich weer beter gaat voelen. Met kortwerkende morfine kan er snel bijgestuurd worden. Is ze pijnvrij en voelt ze zich goed, dan kan men proberen de morfine weer af te bouwen. Eventueel de wietolie verhogen. Bij hallucineren geldt morfine verlagen!

Ga in overleg met de arts!
Met vriendelijke groet,
Forumteam stichting Suver Nuver.
***Meiïnoar stean wy tige krêftich!***

Facebook (Med.) Social Club(s) Nederland

wwiesel

Berichtdoor wwiesel » 01 okt 2018 12:27

Bedankt @carlajonkman! Vannacht was de pijn te erg hebben op dat moment besloten de mofine (oxycodon) bij te geven. We zijn gestart met 1/4e dosis (1,25mg). Dit bleek te weinig, na een uur hebben we nog eens 1,25mg toe gediend. Dit leek goed te werken. We hebben de nacht weer kunnen hervatten.

Vanmorgen (5 uur later) hebben we weer een halve doses (2,5mg) samen genomen met de SN basic olie. Dit lijkt het gewenste resultaat te geven. Minder pijn, minder duizelig, niet misselijk.

Vanmorgen ben ik ook in overleg gegaan met onze arts. Deze zal morgen bij ons langs komen om verder te bespreken.

Naast de informatie op deze site heb ik nog goede informatie gevonden die wellicht voor iemand anders hulpvol kunnen zijn. Het zijn korte, praktische videos over cannabis in combinatie met opiaten.

Ik weet niet of ik links mag plaatsen op het forum. Mocht het niet mogen mijn excuses.

healer.com/cannabis-and-opioids-video-guide-the-science/
healer.com/cannabis-opioids-video-guide-treatment-guidelines/

Terug naar “ADVIES GEVRAAGD - GEBRUIK SN-OLIE”