De zoekfunctie hier rechtsboven is reuze handig, maak daar aub gebruik van! Inloggen is dan wel vereist!

SNELLE LINKS
* INFO BESTELPAGINA STICHTING SUVER NUVER
* HANDLEIDING "EERSTE GEBRUIK"
* DONATEURSCHAP, BESTELLEN & DONEREN
* NAVRAAG BESTELLING
* HOE DOSEREN
* CONTACT

Gasten kunnen op dit forum enkel lezen! Het ledengedeelte - met ervaringen - is tevens gesloten voor gasten, met een actieve forumregistratie zijn alle opties beschikbaar. Een registratiehandleiding voor het forum is hier te downloaden.

De informatiebrochure van de stichting kunt u hier bekijken.

LET OP AUB! Enkel personen die in Nederland wonen kunnen gebruik maken van de stichting Suver Nuver!

Olie doseren d.m.v. een spuitje.

De diverse manieren van inname SN-olie
Quicks

Olie doseren d.m.v. een spuitje.

Berichtdoor Quicks » 15 feb 2016 14:22

Mijn manier van het bewaren en doseren van het olie:

Ik heb 1 ml. plastic spuitjes met dopjes gekocht. 15 tot 20 spuitjes zijn voldoende. De links om te bestellen die ik heb gebruikt staan onderaan van dit stuk.
De spuitjes kan je wel vaker gebruiken, mits je ze met heet water schoon spoelt vanbinnen.
Paar keer water opzuigen en weer uitspuiten.
1-ml-spuitje.jpg
Het zakje in handwarm water leggen tot het helemaal vloeibaar is.
Zet een klein glaasje klaar biv. borrelglas.
Snij een van de vier punten er af en knijp het leeg in het glas.
Nu trek je het olie met de spuitjes op, niet helemaal tot de de 10e streep! Anders gaat het olie eruit lekken als je het spuitje neerlegt. Dopje erop.
Dan de spuitjes met de punt naar boven in een kopje of zo in de koelkast zetten. Als het olie in de spuitjes gestold is kan je ze in een bakje leggen dat je in de koelkast bewaard.
Nu hoef je alleen een spuitje eruit te halen, even in je hand houden en de hoeveelheid voorzichtig er uit drukken. Als je een theelepeltje gebruikt kan je het dan met een beetje oefenen onder je tong schuiven.

Zoeken op spuitje met dop op aliexpress.com

Mijn eerste bestelling heb ik hier gedaan:
naalden 1ml: http://www.prepareerwinkel.nl/injectiespuiten.html
dopjes: http://www.prepareerwinkel.nl/afsluitdo ... alden.html
Wel opletten dat je dopjes voor spuiten besteld en niet voor naalden.

Ursula

Marjolijn

Re: Olie bewaren en doseren d.m.v. een spuitje.

Berichtdoor Marjolijn » 21 mar 2016 13:25

Wat een geweldige tip! Ik zat te knoeien met het zakje om het te bewaren in een grotere spuit maar dit werkt veel beter.
Heb nu voor iets minder dan 5 euro 10 spuitjes met dopjes kunnen vinden op AliExpress. Handig linkje! Dank je wel! :D

Ilonazzz

Re: Olie doseren d.m.v. een spuitje.

Berichtdoor Ilonazzz » 28 sep 2016 00:31

Hoeveel streepjes is dan ongeveer een druppel hiervoor heb ik olie gehad op basis van olijf olie dus die was erg vloeibaar nu werk ik met spuitjes maar heb het idee dat ik het niet goed kan doseren.

carlajonkman
Contacteer:

Re: Olie doseren d.m.v. een spuitje.

Berichtdoor carlajonkman » 28 sep 2016 15:08

Hoeveel streepjes is dan ongeveer een druppel hiervoor heb ik olie gehad op basis van olijf olie dus die was erg vloeibaar nu werk ik met spuitjes maar heb het idee dat ik het niet goed kan doseren.
Zo kun je dat niet rekenen.
Je vorige olie is nooit dezelfde samenstelling geweest als die van SN-olie dus zal het ook qua aantal druppels niet uitkomen.

Je kunt dit ook in een pipetflesje doen hoor, maar net wat je wilt: http://forum.socialclub.frl/viewtopic.php?f=129&t=798
.
Met vriendelijke groet,
Forumteam stichting Suver Nuver.
***Meiïnoar stean wy tige krêftich!***

Facebook (Med.) Social Club(s) Nederland

Terug naar “INNAMEWIJZE BEPALEN”