De zoekfunctie hier rechtsboven is reuze handig, maak daar aub gebruik van! Inloggen is dan wel vereist!

SNELLE LINKS
* INFO BESTELPAGINA STICHTING SUVER NUVER
* HANDLEIDING "EERSTE GEBRUIK"
* DONATEURSCHAP, BESTELLEN & DONEREN
* NAVRAAG BESTELLING
* HOE DOSEREN
* CONTACT

Gasten kunnen op dit forum enkel lezen! Het ledengedeelte - met ervaringen - is tevens gesloten voor gasten, met een actieve forumregistratie zijn alle opties beschikbaar. Een registratiehandleiding voor het forum is hier te downloaden.

De informatiebrochure van de stichting kunt u hier bekijken.

LET OP AUB! Enkel personen die in Nederland wonen kunnen gebruik maken van de stichting Suver Nuver!

nieuw zakje met 4 sealranden

Mogelijkheid tot stellen van vragen betreffende de aangegeven onderwerpen.
Maak aub per vraag/deelnemer even een aan.
denya7

nieuw zakje met 4 sealranden

Berichtdoor denya7 » 30 jul 2018 20:52

Hallo,
Sinds SN de olie in de nieuwe zakjes verstuurd met 4 sealranden is het onmogelijk om dit op een normale manier over te gieten in een pipetflesje.
Voorheen waren er 2 sealranden waarbij je eerst de olie eerst omlaag drukt en dan de bovenste sealrand afknipt en je kon het vervolgens zo makkelijk overgieten in een pipetflesje.
Nu zijn er 4 sealranden van elk 0.5 centimeter waarbij het ONMOGELIJK is om alles over te gieten.
Je moet dan 1 sealrand wegkippen voor de olie om over te gieten en 1 sealrand moet je wegknippen ( waarbij je tegelijkertijd rekening moet houden dat je het niet openknipt) zodat het niet tegen het pipetflesje aankomt want het lekt er gewoon langs...gewoon helemaal niks dit.
Ben al een behoorlijke inhoud verloren van een paar zakjes en dit kost mij bergen met geld zeker omdat ik 1 zakje in de week bestel voor mijn pa.

Daarbij wil ik ook even melden dat de inhoud geen 10ML is maar 8 of 9, want het flesje zat altijd maar zon 80 a 90 % vol met de oude zakjes waarbij ik niks morste en al kreeg ik er niet alles uit bevroor ik het en schraapte ik alles er uit en nog zat het flesje niet helemaal vol.

Hoop dat jullie dit kunnen aanpassen.
Alvast bedankt !

carlajonkman
Contacteer:

Re: nieuw zakje met 4 sealranden

Berichtdoor carlajonkman » 30 jul 2018 21:51

Hallo,
Sinds SN de olie in de nieuwe zakjes verstuurd met 4 sealranden is het onmogelijk om dit op een normale manier over te gieten in een pipetflesje.
Voorheen waren er 2 sealranden waarbij je eerst de olie eerst omlaag drukt en dan de bovenste sealrand afknipt en je kon het vervolgens zo makkelijk overgieten in een pipetflesje.
Nu zijn er 4 sealranden van elk 0.5 centimeter waarbij het ONMOGELIJK is om alles over te gieten.
Je moet dan 1 sealrand wegkippen voor de olie om over te gieten en 1 sealrand moet je wegknippen ( waarbij je tegelijkertijd rekening moet houden dat je het niet openknipt) zodat het niet tegen het pipetflesje aankomt want het lekt er gewoon langs...gewoon helemaal niks dit.
Ben al een behoorlijke inhoud verloren van een paar zakjes en dit kost mij bergen met geld zeker omdat ik 1 zakje in de week bestel voor mijn pa.

Daarbij wil ik ook even melden dat de inhoud geen 10ML is maar 8 of 9, want het flesje zat altijd maar zon 80 a 90 % vol met de oude zakjes waarbij ik niks morste en al kreeg ik er niet alles uit bevroor ik het en schraapte ik alles er uit en nog zat het flesje niet helemaal vol.

Hoop dat jullie dit kunnen aanpassen.
Alvast bedankt !

1.) Een flesje zit nooit volledig vol hoor, verkijk je daar niet op.
Meet maar eens exact 10 ml. af en doe dat eens in een pipetflesje, dan zie je tot waar het moet zitten.
Het vullen gaat automatisch. In het begin stond de nieuwe machine niet helemaal goed afgesteld, zodat er bij de basisolie 2 zakjes werden gegeven ipv één. Er gaat nu al geruime tijd exact 10 ml. in een zakje, daar gaan we echt niet op beknibbelen.

2.) Tsja, en toch blijven we bij deze zakjes/machine. De las was bij de andere zakjes veel te problematisch, zodat er steeds kapotte zakjes waren. We kunnen ons dat gewoon niet te vaak permitteren, straks is er geen koerier die het nog wil bezorgen met als resultaat dat je vader niets meer krijgt. Je kunt een parfumtrechter krijgen, wellicht is dat een idee.
Met vriendelijke groet,
Forumteam stichting Suver Nuver.
***Meiïnoar stean wy tige krêftich!***

Facebook (Med.) Social Club(s) Nederland

denya7

Berichtdoor denya7 » 31 jul 2018 13:57

Hoi Carla bedankt voor je reactie..
Dan weet ik bij deze dat het flesje niet helemaal vol moet zitten.
En wat betreft het overgieten denk ik dat ik toch maar wat anders moet gaan bedenken om het over te gieten, want als ik een trechter gebruik blijft er olie aan de binnenkant van de trechter zitten wat natuurlijk als verloren beschouwd kan worden.

Groetjes

carlajonkman
Contacteer:

Berichtdoor carlajonkman » 03 aug 2018 11:44

Ik heb zelf nog niet gewerkt met de nieuwe zakje.
Zodra dit het geval is, kom ik wellicht nog op een idee.

Denk dat ik al wel een manier gevonden heb, maar moet volgende week eerst even testen.
Met vriendelijke groet,
Forumteam stichting Suver Nuver.
***Meiïnoar stean wy tige krêftich!***

Facebook (Med.) Social Club(s) Nederland

Roelie59

Berichtdoor Roelie59 » 03 aug 2018 12:58

Hoi denya7,,,ik vertel je mijn ervaring met de zakjes,, ik heb een hout blokje gemaakt van ongeveer 12 cm lang, 4 cm dik en 5 cm breed, in het midden heb ik gat geboord waar het pipetflesje in staat, en er naast een gat waar ik het pippetje onderste boven in kan zetten, ook heb ik een zaagsnede in het blokje hout gemaakt, die breed en diep genoeg is om daar het zakje rechtop in te zetten, de zaagsnede heb ik zo gemaakt dat het zakje een beetje schuin staat zodat het olie in een punt van het zakje stroomt, dan haal ik het zakje leeg met het pippetje en spuit het in het flesje, het flesje staat mooi stabiel in het gat, het gat heb ik er helemaal door geboord, en aan de onderzijde dicht getapet ,en aan de binnenzijde wat talkpoeder op gestrooid, zodat het flesje niet blijft plakken.
Inderdaad, het flesje is groter dan 10ml,, en in het verleden waren de zakjes wat meer gevuld dan 10 ml, en waren de flesje wat voller,,, ik gebruik nu 1 op 1 olie, en deze olie zit in een spuit

Terug naar “VRAGEN OVER BOVENSTAANDE ONDERWERPEN? STEL ZE AUB HIER”