We vragen een ieder zich hier eerst even goed in te lezen voordat men iets vraagt.

De zoekfunctie hier rechtsboven is reuze handig, maak daar aub gebruik van! Inloggen is dan wel vereist!

SNELLE LINKS

* STAPPENPLAN: VAN PROEFZENDING TOT DONATEURSCHAP
* ***BELANGRIJK*** HANDLEIDING "EERSTE GEBRUIK"
* HANDLEIDINGEN LEDENPORTAAL "BANSTER"
* DONATEURSCHAP
* BESTELLEN & DONEREN
* NAVRAAG BESTELLING
* HOE DOSEREN
* CONTACT

Gasten kunnen op dit forum enkel lezen!
Het ledengedeelte - met ervaringen - is tevens gesloten voor gasten, met een actieve forumregistratie zijn alle opties beschikbaar.
Een registratiehandleiding voor het forum is hier te downloaden.

De informatiebrochure van de stichting kunt u hier bekijken.

LET OP AUB! Enkel personen die in Nederland wonen kunnen gebruik maken van de stichting Suver Nuver!

***BELANGRIJK*** HANDLEIDING SN-OLIE GEBRUIKEN

Wanneer u SN-olie wilt gaan gebruiken!
Suvernuver

***BELANGRIJK*** HANDLEIDING SN-OLIE GEBRUIKEN

Berichtdoor Suvernuver » 22 mei 2016 00:10

.
Kan ik zomaar met de wietolie beginnen?
Wij raden aan het gebruik van wietolie in samenspraak met de arts te doen.
Zeker bij hartproblemen mag de wietolie enkel in overleg met de arts genomen worden.

Opiaten en wietolie
Bij het gebruik van wietolie moeten opiaten direct worden gehalveerd, anders kan het teveel van het goede worden!
Vervolgens de wietolie heel rustig opbouwen. Zodra er een balans is tussen opiaten en wietolie, kan begonnen worden met afbouwen van de opiaten, waarbij de wietolie eventueel iets verhoogd mag worden. Hier staat de gedetailleerde informatie.

Wat is het voor wietolie?
De SN-olie is op basis van een kokosolie-extractie.

Welke olie is de proefzending?
Iedereen krijgt de eerste keer de SN-Basis wietolie om te kijken hoe het voor jou werkt.

Hoe is de SN-olie verpakt?
De SN-olie zal altijd verstuurd worden in een geseald plastic- of aluminiumzakje, inhoud is ca. 10 ml./200 druppels.
Tevens bevat ELKE zending een begeleidend schrijven met op de ene kant de gebruiksaanwijzing, en op de andere kant het inschrijfformulier.
Bent u al lid? Geef het inschrijfformulier dan door aan een persoon die er wellicht baat bij zou kunnen hebben!

Waar doe ik de SN-olie in?
Je kunt de SN-olie in een pipetflesje doen of in een spuit, net wat je het gemakkelijkste vind. (Beide zijn verkrijgbaar bij de apotheek.) Details over de houdbaarheid staan hier.

Hoe breng ik de SN-olie over van het zakje naar een flesje of spuitje?
  • Optie 1.) Maak de SN-olie warm door het bijvoorbeeld in warm (niet te heet!) water te leggen, totdat het helemaal vloeibaar is.
    Als de SN-olie vloeibaar is, knip je een klein hoekje van het zakje af en giet de SN-olie voorzichtig in het flesje of spuitje.
  • Optie 2.) Leg het even in de vriezer totdat het hard bevroren is.
    Knip het zakje open en snij dunne reepjes die je zo in het flesje kunt doen.
    Op deze manier blijft er niets achter in het zakje en gaat er geen druppel verloren.
    Hier zie je de werkwijze stap voor stap.
Nu kun je per druppel doseren als het boven de 23 graden is, even in de broekzak of dicht op je huid (bijv. BH) is voldoende. Beslist niet boven de 40 graden verwarmen, dit gaat ten kosten van de werkzame kracht!

Hoe neem ik de SN-basisolie in?
Begin voorzichtig met 1 druppel onder je tong, daar zitten geen smaakpapillen want echt lekker is het niet.
Ook zitten daar veel slijmvliezen en kleine bloedvaten die voor een snelle opname van de werkzame stoffen zorgen. Heeft men geen moeite met de smaak, dan kan men ook op de bovenkant van de hand druppelen en oplikken, verdeel de wietolie vervolgens goed door de mond.
Probeer de olie niet direct door te slikken en zorg dat je een paar minuten niets eet of drinkt.

Wij adviseren om elke vijf uur een dosis te nemen, vier maal per etmaal zodat het lichaam aan de dosis kan wennen en er een THC-spiegel opgebouwd kan worden. Door vijf uren tussen de dosis te houden, is de vorige dosis uitgewerkt en wordt voorkomen dat er een stapeleffect kan ontstaan. Daardoor kan namelijk een onaangename high ervaren worden, dus tussentijds niet gaan bijdruppelen!

Hoe verhoog ik een dosis?
Indien te weinig effect, na een paar dagen gewenning met een druppel per dosis verhogen. Geeft het lichaam een paar dagen de kans zich in te stellen op de verhoogde dosis. Verhoog de dosis totdat je op de hoeveelheid zit die voor jou goed werkt.
Eventueel kan de dosis voor de nacht iets hoger zijn om goed te kunnen slapen.
Er is geen voorgeschreven ideale dosis: Ieder mens reageert anders, het is dus een kwestie van trial and error wat wel/niet werkt.
Later kun je <HOE DOSEREN> eenvoudig terugvinden want het staat bovenaan de pagina bij de snelle links.

Toch iets teveel druppels genomen?
Je ledematen voelen extra zwaar, je voelt je een beetje zweverig en zou het liefste op de bank blijven zitten, dan ben je waarschijnlijk stoned.
Helemaal niet erg en echt niet nodig om in paniek te raken! Er is nog nooit iemand overleden aan een overdosis wietolie.
Overkomt het je toch, dan zijn er drie opties:
  • 1.) - Laat het over je heen komen, er gebeurd je echt niet. Zet een rustig muziekje op, kruip lekker op de bank en ga in relaxmodes. Na ca. anderhalf uur zal het relaxte gevoel wegtrekken. :mrgreen:
    2.) - Als je CBD-olie bij de hand hebt, neem je hier ca. 5 druppels van. Het zal ruim een half uur duren voordat het gevoel wegtrekt.
    3.) - Je doet drie dikke eetlepels suiker in een beker. Vul de beker half met warm water en goed roeren. Zodra de suiker helemaal opgelost is, drink je de suikerbom helemaal leeg. Met ca. 10 min. zal het lome/zweverige gevoel wegtrekken.
Zijn er meerdere varianten voorhanden?
Jazeker, bij het menupunt <INFO SN-PRODUCTEN> krijg je alle voorhanden info. De diverse varianten zijn hier na te lezen.

Wat zijn de kosten van de diverse varianten?
De stichting vraagt om een kostendekkende donatie per zakje.

Hoe zie ik welke variant ik heb ontvangen bij een vervolgbestelling?
Onder het adres op de envelop is de variant aangegeven d.m.v. hoofdletters:
SN-Basis = "B"
SN-Medium = "M"
SN-Strong = "S"
Cannabis Cocktail = "CC"
Zalf = "Z"

Wanneer neem ik een sterkere variant?
Zit je op 8 à 10 druppels per dosis, bestel dan een sterkere variant.
Let er wel op dat je de eenheden even terugrekent op de sterkere variant. Hoe je dat moet doen, kun je hier vinden.

Hoe doseer ik bij kanker?
Bij kanker geven wij het volgende advies.

Hoe verlaag ik het percentage als 1 druppel te sterk is?
Als het te sterk is, kan het verdund worden met kokosolie. Bijvoorbeeld: een 1:1 verdunning geeft de helft van de originele percentages.
  • 1.) Je kunt de olie uit het zakje au bain marie verwarmen tot ca. 40 graden. (Ik zou het even in een spuitje optrekken om te weten hoeveel je exact hebt zodat je voor een volgende keer de juiste verhouding aan kunt houden.)
    2.) Verwarm de kokosolie iets en voeg de gewenste hoeveelheid toe aan de verwarmde wietolie. Bij een 1:1 verhouding is dit dezelfde hoeveelheid kokosolie als er SN-olie voorhanden is.
    3.) Zeker een minuut of 5 heel goed roeren.
Hoe bewaar ik de SN-olie?
Je kunt de SN-olie in de koelkast bewaren, dan stolt de cocosolie en is het een vaste massa.
Bij dagelijks gebruik is bewaren in de koelkast niet noodzakelijk, in een donker keukenkastje is voldoende.
Door het even tussen de handen te warmen, is het snel weer helemaal vloeibaar.
Mocht het echt te dik geworden zijn, dan het flesje/spuitje even in een kopje met warm water zetten.
Niet te heet water gebruiken, dan neemt de kracht van de werkzame stoffen af.

Mag ik met wietolie deelnemen aan het verkeer?
Een antwoord daarop is heel simpel "NEE".
Je bent onder invloed - net als bij morfine en heel veel andere (slaap- en antidepressiva) medicatie - en dan mag je niet deelnemen aan het verkeer. Meer informatie is hier voorhanden.

MvG Suvernuver

Terug naar “*** WAARSCHUWINGEN ***”